Από Παρασκήνιο
Μια περίεργη υπόθεση έρχεται στην επιφάνεια από κατοίκους της Χαλκιδικής για τον τρόπο με τον οποίο φαίνεται ότι έχει αρχίσει να γεμίζει με βίλες το νησί Διάπορος της Σιθωνίας, απέναντι από την Βουρβουρού. Φαίνεται ότι με «περίεργες μεθοδεύσεις» από τον πρώην Νομάρχη αλλά και από το Δασαρχείο της περιοχής έχει δοθεί δυνατότητα να χτίζονται βίλες σε οικόπεδα πολύ μικρότερα των 4 στρεμμάτων που προβλέπεται από τη Νομοθεσία.
Όπως προκύπτει από τις καταγγελίες παρά το γεγονός ότι από το Νόμο (3212/2003, άρθρο 10) προβλέπεται ότι για να είναι ένα κομμάτι γης εκτός σχεδίου οικοδομήσιμο θα πρέπει να έχει μέγεθος 4000 τ.μ. και να έχει «πρόσωπο» σε κοινόχρηστο δρόμο τουλάχιστον 25 μέτρα, σε αυτή την περίπτωση βαφτίζοντας έναν «αυτοσχέδιο δρόμο» σαν κοινόχρηστο έχουν γίνει μια σειρά από παρανομίες. (Για να είναι ένας δρόμος κοινόχρηστος απαιτείται να είναι αναγνωρισμένος(Εθνική οδός, Επαρχιακή οδός, Δημοτική οδός και αγροτική οδός µε την προϋπόθεση ότι προϋφίσταται του 1923).
Γίνεται αντιληπτό, λοιπόν, ότι σε περίπτωση που κάποιος καταφέρει να προχωρήσει στην κατάτμηση ενός μεγάλου αγρού, πολλαπλασιάζει την αξία του ακινήτου του, ανάλογα µε τα άρτια αγροτεμάχια τεσσάρων στρεμμάτων που θα καταφέρνει να δημιουργήσει. Μια τέτοια «κατάτμηση» φαίνεται ότι έγινε σε αυτή την περίπτωση όταν κάποιοι επέτρεψαν να αναγνωριστεί δρόμος ως αγροτικός προϋπάρχων του 1923,ενώ αυτός είναι πρόσφατος και μάλιστα σε διαφορετική θέση!
Οι συγκεκριμένες καταγγελίες επικαλούνται ΦΕΚ αλλά και στοιχεία που έχουν δημοσιευθεί στη «Διαύγεια» απ’ όπου προκύπτει ότι ο τότε Νομάρχης Αστέριος Ζωγράφος, την τελευταία εβδομάδα της θητείας του, αναγνώρισε «αγροτική οδό» στη Νήσο Διάπορο ως προϋπάρχουσα του 1923. Μάλιστα, στο ΦΕΚ 601 (ΑΑΠ/31-12-2010) επισυνάπτεται τοπογραφικό διάγραμμα του αρχιτέκτονα μηχανικού Ε. Β. στο οποίο απεικονίζεται η «αγροτική οδός» µε την αναγνώριση της οποίας, άνοιξε ο δρόμος του κατακερματισμού ενιαίας έκτασης περίπου 36 στρεμμάτων σε οκτώ αγροτεμάχια , µε συνέπεια την δυνατότητα οικοδόμησης οκτώ κατοικιών αντί μίας που επιτρέπονταν πριν την αναγνώριση.
Ακόμη φαίνεται ότι η αναγνώριση της οδού βασίστηκε:
• Σε Φωτο- ερµηνεία του Δασολόγου Α.Π. των αεροφωτογραφιών του 1945 µε την οποία ψευδώς βεβαιώνει ότι η οδός που απεικονίζεται στο τοπογραφικό βρίσκεται στην ίδια θέση και έχει την ίδια μορφή από το 1945 έως σήμερα.
• Σε ψευδείς ένορκες βεβαιώσεις δύο υπερηλίκων (δεν µας είναι γνωστά τα ονόματα τους) που δόθηκαν την 6-2-2007.
• Σε βεβαίωση (αρ. πρωτ. 2071/9-3-2007) του τότε Δημάρχου Σιθωνίας ∆αλδογιάννη ότι η «αγροτική οδός» που φαίνεται στο τοπογραφικό προϋφίσταται του 1923.
• Σε βεβαίωση (ΕΠΑ143/3-4-2007) του τότε Προϊστάμενου της Πολεοδομίας Πολυγύρου,Τ. Κ. που αξιολόγησε και έλαβε υπόψη όλα τα παραπάνω, χωρίς όπως δηλώνει να κάνει έρευνα τίτλων (όπου δεν αναφέρεται καθόλου η ύπαρξη της αγροτικής οδού και το αγροτεμάχιο είναι ενιαίο) και βεβαίωσε ότι πληρούνται οι προϋποθέσεις κατάτμησης.
• Σε θετική γνωμοδότηση του Συμβουλίου Χ.Ο.Π. του Νομού Χαλκιδικής (δεν µας είναι γνωστά όλα τα µέλη και το σκεπτικό) όπως αυτή εκφράζεται µε το υπ αριθµ.5502/26-10-10 πρακτικό (θέμα 3ο)
• Σε Φωτο- ερµηνεία του Δασολόγου Α.Π. των αεροφωτογραφιών του 1945 µε την οποία ψευδώς βεβαιώνει ότι η οδός που απεικονίζεται στο τοπογραφικό βρίσκεται στην ίδια θέση και έχει την ίδια μορφή από το 1945 έως σήμερα.
• Σε ψευδείς ένορκες βεβαιώσεις δύο υπερηλίκων (δεν µας είναι γνωστά τα ονόματα τους) που δόθηκαν την 6-2-2007.
• Σε βεβαίωση (αρ. πρωτ. 2071/9-3-2007) του τότε Δημάρχου Σιθωνίας ∆αλδογιάννη ότι η «αγροτική οδός» που φαίνεται στο τοπογραφικό προϋφίσταται του 1923.
• Σε βεβαίωση (ΕΠΑ143/3-4-2007) του τότε Προϊστάμενου της Πολεοδομίας Πολυγύρου,Τ. Κ. που αξιολόγησε και έλαβε υπόψη όλα τα παραπάνω, χωρίς όπως δηλώνει να κάνει έρευνα τίτλων (όπου δεν αναφέρεται καθόλου η ύπαρξη της αγροτικής οδού και το αγροτεμάχιο είναι ενιαίο) και βεβαίωσε ότι πληρούνται οι προϋποθέσεις κατάτμησης.
• Σε θετική γνωμοδότηση του Συμβουλίου Χ.Ο.Π. του Νομού Χαλκιδικής (δεν µας είναι γνωστά όλα τα µέλη και το σκεπτικό) όπως αυτή εκφράζεται µε το υπ αριθµ.5502/26-10-10 πρακτικό (θέμα 3ο)
Ακόμη από απλή θέαση των αεροφωτογραφιών της περιοχής σε διάφορες χρονικές περιόδους (1945, 1996, 2007) και χωρίς τη γνώση ειδικών τεχνικών, είναι ορατό ότι:
• Το 1945 δεν υπήρχε κανένας δρόμος στη θέση που εμφανίζει το τοπογραφικό (Εικόνες 1 & 2)
• Το 1996 δεν υπήρχε κανένας δρόμος στη θέση που εμφανίζει το τοπογραφικό (Εικόνες 3 & 4)
• Το 2007 υπάρχει δρόμος που προσεγγίζει αυτόν που εμφανίζει το τοπογραφικό αλλά δεν βρίσκεται στην ίδια θέση παρουσιάζει απόκλιση έως και 25 μέτρα) (Εικόνες 5 & 6).
• Το 1945 δεν υπήρχε κανένας δρόμος στη θέση που εμφανίζει το τοπογραφικό (Εικόνες 1 & 2)
• Το 1996 δεν υπήρχε κανένας δρόμος στη θέση που εμφανίζει το τοπογραφικό (Εικόνες 3 & 4)
• Το 2007 υπάρχει δρόμος που προσεγγίζει αυτόν που εμφανίζει το τοπογραφικό αλλά δεν βρίσκεται στην ίδια θέση παρουσιάζει απόκλιση έως και 25 μέτρα) (Εικόνες 5 & 6).
Μετά την προαναφερθείσα απόφαση, έγινε η κατάτμηση του ενιαίου αγροτεμαχίου και οι ιδιοκτήτες προχώρησαν ήδη στην έκδοση οικοδομικών αδειών σε έξι από τα οκτώ αγροτεμάχια (εικόνα 7).
Όπως αναφέρουν οι καταγγέλλοντες «το σκάνδαλο φαίνεται να ξεκίνησε µε την έκδοση Πράξης Χαρακτηρισμού από το δασαρχείο για την παραπάνω έκταση. Όπως εύκολα θα διαπίστωνε όποιος έκανε μια απλή επίσκεψη στην περιοχή, πρόκειται για βραχώδη έκταση µε πεύκα και πουρνάρια!!! Αυτό που το δασαρχείο ονομάζει Δασική Έκταση. Το τμήμα που στην αεροφωτογραφία του 1945 είναι ανοιχτόχρωμο, δεν είναι καλλιέργεια αλλά βράχια όπως μπορεί να διαπιστώσει κανείς βλέποντας τις φωτογραφίες του 1996 και του 2007».
Έ ρε κάτι μπουμπούκια που βγάζει το χωριό μας...
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Τα σχόλια δεν πρέπει να περιλαμβάνουν βρισιές και να μην είναι γραμμένα με greeklist.
Σχόλιο που έχει ταυτότητα χρήστη δημοσιεύεται χωρίς λογοκρισία, αρκεί πάντα η κριτική αυτή να είναι κόσμια.
Ζητούμε τη κατανόηση από τους ανώνυμους χρήστες, οι οποίοι ως συνήθως αβασάνιστα και χωρίς προσωπικό κόστος γίνονται αμετροεπείς υβριστές.
Όσα δεν τηρούν τους παραπάνω όρους διαγράφονται.